Om företaget:
HARALD PIHL är ett familjeföretag med en lång historia. Företaget grundades 1912 och drivs idag, över 100 år senare, av den fjärde generationen av familjen Pihl.
De har varit verksamma så länge att de har etablerat kontakter över hela världen. Deras långa erfarenhet garanterar också en stor kunskap om metallurgi.
HARALD PIHL är den ledande leverantören av speciallegeringar och titan i norra Europa. De är en pålitlig källa till expertis och kunskap på en snabbt växande marknad. Kunderna är en viktig del av HARALD PIHL-familjen. De förtjänar den absolut bästa kund-servicen och det ska HARALD PIHL leverera. Kundnöjdhet och teamkänsla ska alltid ha högsta prioritet.
Att arbeta på HARALD PIHL är som att vara en del av en stor familj. De är spridda över världen, men på något sätt känns det som att de alla känner varandra utan och innan. De behandlar sina kollegor som familjemedlemmar – med respekt, ärlighet och positivitet.
Om rollen:
Som löneadministratör kommer du att administrera c:a 50 anställdas löner inom både Sverige och i andra länder där HARALD PIHL har kontor. I dina arbetsuppgifter ingår:
I tjänsten ges du möjlighet arbeta bredare inom HR utifrån din kompetens och intresse. I rollen kommer du rapportera till CFO som är HR-chef på HARALD PIHL. En stor del av arbetat kommer medföra att stötta henne i HR-ärenden så som bland annat lönekartläggning, arbetsrätt, systematiskt arbetsmiljöarbete och andra HR-relaterade ärenden och projekt.
Kvalifikationer:
HARALD PIHL lägger stor vikt vid personliga egenskaper och motivation. Som person är du noggrann, kommunikativ, har ett genuint engagemang och trivs med att vara en kulturbärare på kontoret. Du är van att arbeta självständigt men trivs även med att arbeta i team.
Erbjudande:
Hos HARALD PIHL ges du möjlighet att arbeta i en delvis ny roll som du har möjlighet att påverka och utveckla. Du kommer att arbeta i ett företag som värdesätter sina medarbetare. HARALD PIHL erbjuder bra marknadsmässig lön med förmåner där alla anställda ingår i bonussystemet.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar HARALD PIHL med Nova Work. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till Nova Work och ansvarig rekryterare Caroline Dunvret på caroline.dunvret@novawork.se alternativt 073-305 04 73. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Det bästa är att man har en trygghet och stabilitet bakom företaget man arbetar hos. Om det skulle dyka upp något på arbetet så är det skönt att veta att jag kan ha en nära dialog med Nova Work. Det som får er att sticka ut är att ni genuint bryr er om oss anställda."
Marcus Axelsson
Konsult, TD SYNNEX
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss snarast möjligt.
Vi finns här om Ert företag behöver stöd med en konsultlösning eller med rekrytering, från strategisk rådgivning till operativt stöd.
Om du är kandidat eller konsult finns vi här och hjälper dig till din nästa utmaning.
Kontakta oss så tar vi ett lära känna möte!