Om företaget:
HARALD PIHL är ett familjeföretag med en lång historia. Företaget grundades 1912 och drivs än idag, över 100 år senare, av den fjärde generationen av familjen Pihl.
De har varit verksamma så länge att de har etablerat kontakter över hela världen. Deras långa erfarenhet garanterar också en stor kunskap om metallurgi.
HARALD PIHL är den ledande leverantören av speciallegeringar och titan i norra Europa. De är en pålitlig källa till expertis och kunskap på en snabbt växande marknad. Kunderna är en viktig del av HARALD PIHL-familjen. De förtjänar den absolut bästa kundservicen och det ska HARALD PIHL leverera. Kundnöjdhet och teamkänsla ska alltid ha högsta prioritet.
Att arbeta på HARALD PIHL är som att vara en del av en stor familj. De är spridda över världen, men på något sätt känns det som att de alla känner varandra utan och innan. De behandlar sina kollegor som familjemedlemmar – med respekt, ärlighet och positivitet.
Om rollen:
Här får du möjlighet att arbeta i ett försäljningsteam med de administrativa delarna av försäljningsprocessen. Du kommer bland annat att ha hand om administrationen för försäljning, dokumentation och faktureringsfrågor. I rollen ingår att stötta säljteamet med olika delar i försäljningsprocessen för att förbättra säljupplevelsen och försäljningsresultatet.
Du kommer även att arbeta proaktivt för den bästa kundupplevelsen och vara med och utveckla HARALD PIHLS kundrelationer. I rollen förväntas du hålla dig informerad om kundernas behov och marknadstrender för att hjälpa HARALD PIHL att få en optimal marknadsanpassning.
Vi söker:
Vi söker dig som är en fena på administration, men samtidigt trivs med att arbeta med försäljning. Kanske har du arbetat med kundservice tidigare och haft ett säljkrav, där du tagit till dig erfarenheter kring vikten av att uppnå försäljningsmål. Du trivs att arbeta i en kommunikativ roll med många kontaktytor och uttrycker dig obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett affärsperspektiv i ditt arbete.
Erbjudande:
Hos HARALD PIHL ges du möjlighet att arbeta i ett nytt team som leds av en Inside Sales Manager. Du kommer arbeta i ett företag som värdesätter sina medarbetare. HARALD PIHL erbjuder bra marknadsmässig lön med förmåner. Alla anställda har flexibel arbetstid, eget kontor och ingår i bonussystemet.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar HARALD PIHL med Nova Work. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till Nova Work och ansvarig rekryterare Caroline Dunvret på caroline.dunvret@novawork.se alternativt 073-305 04 73. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Det bästa är att man har en trygghet och stabilitet bakom företaget man arbetar hos. Om det skulle dyka upp något på arbetet så är det skönt att veta att jag kan ha en nära dialog med Nova Work. Det som får er att sticka ut är att ni genuint bryr er om oss anställda."
Marcus Axelsson
Konsult, TD SYNNEX
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss snarast möjligt.
Vi finns här om Ert företag behöver stöd med en konsultlösning eller med rekrytering, från strategisk rådgivning till operativt stöd.
Om du är kandidat eller konsult finns vi här och hjälper dig till din nästa utmaning.
Kontakta oss så tar vi ett lära känna möte!