Om företaget:
HARALD PIHL är ett familjeföretag med en lång historia. Företaget grundades 1912 och drivs än idag, över 100 år senare, av den fjärde generationen av familjen Pihl.
De har varit verksamma så länge att de har etablerat kontakter över hela världen. Deras långa erfarenhet garanterar också en stor kunskap om metallurgi.
HARALD PIHL är den ledande leverantören av speciallegeringar och titan i norra Europa. De är en pålitlig källa till expertis och kunskap på en snabbt växande marknad. Kunderna är en viktig del av HARALD PIHL-familjen. De förtjänar den absolut bästa kundservicen och det ska HARALD PIHL leverera. Kundnöjdhet och teamkänsla ska alltid ha högsta prioritet.
Att arbeta på HARALD PIHL är som att vara en del av en stor familj. De är spridda över världen, men på något sätt känns det som att de alla känner varandra utan och innan. De behandlar sina kollegor som familjemedlemmar – med respekt, ärlighet och positivitet.
Om rollen:
Som Purchase Assistant kommer du att ingå i ett administrativt team som leds av Inside Sales Manager på HARALD PIHL. En stor del av arbetet medför att stötta HARALD PIHLS Director of Procurement. Du kommer bland annat att få följa upp och bevaka beställningar, övervaka leveranser och hantera tulldeklaration. Utöver det kommer du att få arbeta med diverse administrativa arbetsuppgifter och vara en del av säljuppföljningen.
Vi söker:
För att kvalificera dig för tjänsten ser vi att du trivs i en kommunikativ roll där du obehindrat behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi tror att du har erfarenhet av inköp sedan tidigare eller läst en universitetsutbildning eller motsvarande inom inköp. Som person är du driven, har hög serviceförmåga och trivs med att arbeta i både team och självständigt. Du är van att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter och kan hantera när förändringar sker.
Erbjudande:
Hos HARALD PIHL ges du möjlighet att arbeta i ett nytt team som leds av en Inside Sales Manager. Du kommer arbeta i ett företag som värdesätter sina medarbetare. HARALD PIHL erbjuder bra marknadsmässig lön med förmåner. Alla anställda har flexibel arbetstid, eget kontor och ingår i bonussystemet.
Ansökan:
I denna rekryteringsprocess samarbetar HARALD PIHL med Nova Work. Samtliga frågor kring tjänsten hänvisas till Nova Work och ansvarig rekryterare Caroline Dunvret på caroline.dunvret@novawork.se alternativt 073-305 04 73. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast.
"Det bästa är att man har en trygghet och stabilitet bakom företaget man arbetar hos. Om det skulle dyka upp något på arbetet så är det skönt att veta att jag kan ha en nära dialog med Nova Work. Det som får er att sticka ut är att ni genuint bryr er om oss anställda."
Marcus Axelsson
Konsult, TD SYNNEX
Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss snarast möjligt.
Vi finns här om Ert företag behöver stöd med en konsultlösning eller med rekrytering, från strategisk rådgivning till operativt stöd.
Om du är kandidat eller konsult finns vi här och hjälper dig till din nästa utmaning.
Kontakta oss så tar vi ett lära känna möte!